Діти дошкільного віку
дуже цікаві та комунікабельні. Їм все потрібно знати, тому вони про все
запитують старших: батьків, вихователів, дорослих. Але самим діткам інколи
важко розповісти якусь історію або чітко сформулювати відповідь. Оскільки в
дошкільному віці дітям, щоб чітко уявити щось, треба його побачити, почути.
Тоді вони легко відповідають на всі запитання та охоче розказують цікаві
історії.
Тому, найголовніше
для дітей – це наочність. Їм треба взяти в руки, відчути на дотик, побачити на власні
очі, та не просто картинку в Інтернеті, а роздруковану фотографію чи в книжці.
Існує багато різноманітних методик для кращого формування зв’язного мовлення у дошкільників. Однією з таких є мистецтво storytelling (сторітеллінг). Це мистецтво означає розповідати, складати, вигадувати цікаві історії.
Є багато засобів, які
можна використати під час опрацювання цієї методики. Це можуть бути
різноманітні картинки, фотографії, малюнки тощо. Але найкращим та найефективнішим
є використання рорі кубиків.
Кубики
Рорі, або Rory’s Story Cubes, у 2004 році вигадав ірландський тренер з креативного мислення і творчого
вирішення проблем Рорі О’Коннор. І вже зовсім скоро вони стали лідером продажу
серед дитячих ірашок. За задумом автора набір складається із 9 кубиків, що
містять 54 зображення. Кубики рорі можна об’єднувати за різними темами, або ж бути
універсальними.
В
чому ж суть кубиків рорі?
Це звичайний кубик,
на гранях якого містяться різні зображення, які можуть бути поєднанні за певною
тематикою, або зовсім відрізнятися між собою.
В першу чергу, коли
дитина бере до рук кубик, вона його оглядає. А далі намагається поєднати
картинки між собою таким чином, щоб вигадати за ними певну історію.
Які
переваги рорі кубиків?
ü Діти
візуально можуть побачити та відчути, з чим вони працюють.
ü Від дитини не
вимагається точного переказу казки чи оповідання, вона – сам автор. І як дитина розкаже – це завжди буде правильно.
ü Діти вчаться
говорити не словами чи словосполученнями, а цілими реченнями. Тому ця методика допомагає формувати зв’язне мовлення.
ü Окрім
розповідей, з кубиками можна ще й гратися – будувати вежі, будинки, що так
люблять діти.
ü Кубики рорі
вчать дітей не просто слухати і переказувати, а ще й мислити, фантазувати,
мріяти. Від розповіді дитини можна побачити, яка в неї уява, наскільки багатий
словниковий запас та як швидко вона може реагувати на поставлену задачу.
ü Кубики
згуртовують дітей та вчать працювати в групах.
Для того, щоб
використовувати кубики у роботі з дітьми, не обов’язково їх купувати. Можна все
зробити самому. В Інтернеті є багато заготовок. Ваше завдання тільки
роздрукувати, вирізати та склеїти – і можна приступати до роботи. Або ж за
зразком зробити свої кубики, вставивши зображення за бажанням.
![]() |
| Кубики рорі |
![]() |
| Кубики рорі за темою "Зима" |
Як
працювати з дітьми, щоб їм не набридло гратися з кубиками?
По-перше, не потрібно
відразу давати всі кубики і заставляти за кожним складати розповідь. Це повинно
бути бажанням дитини!
По-друге, дуже добре
працювати з кількома дітьми, щоб вони вчилися слухати один одного і не
повторюватися.
Які
ігри можна провести з кубиками рорі?
Якщо ви працюєте з
однією дитиною, тоді вибір невеликий. Просто даєте один кубик, за яким вона
складає історію. Або дитина бере кілька кубиків, кидає кожен, викладає ряд
зображень і за ними складає нову розповідь.
З
кількома дітьми можна провести більше різних ігор:
1) Кожна дитина
з коробки або торбинки виймає кубик. Далі всі оглядають свій кубик і потім
придумують, з якого зображення починати розповідь.
2) Дитина виймає
кубик, кидає його. Яке зображення випаде, з такого і починає розповідь.
3) Діти сідають
в коло, кожен отримує кубик і кидає його. Після того кубики викладають перед
собою з отриманим зображенням і починають придумувати спільну одну історію.
4) Після розповідей дітей можна зацікавити їх до складання спільної вежі або будиночка зі своїх кубиків.
Подібних ігор може
бути безліч. Діти з цікавістю будуть розказувати найрізноманітніші історії.
І
ще декілька порад
Коли ви вперше
приносите кубики рорі для дітей, обов’язково потрібно ознайомити їх, для чого
вони. Це не зовсім іграшка, а навчальний інструмент засобами гри.
Для молодшого та
середнього віку бажано використовувати кубики, на гранях якого зображені
картинки поєднані за змістом. Наприклад, сонце, квіти, метелик, ліс, зайчик,
гриби. З дітьми середнього та старшого дошкільного віку бажано займатися з
кубиками, зображення якого зовсім різні. Наприклад, книжка, чарівник, принцеса,
сонце, ліхтар, м’яч та інші.
Отож, трішки
креативності та бажання працювати і ваші дітки будуть не лише гратися, а й
розвиватися!





Немає коментарів:
Дописати коментар