вівторок, 16 березня 2021 р.

Лепбук – як засіб організації пізнавальної активності у дошкільників


Лепбук, або інтерактивна тематична папка – це дидактичний посібник, саморобна паперова книжка з кишеньками, дверцятами, віконцями, рухомими деталями, у якій збирають матеріали з якоїсь певної теми.

Завдання, які можна реалізувати під час роботи з лепбуком:

1)    мотивувати дітей до пізнавальної діяльності, підтримувати інтерес, сприяти усвідомленню потреби діяти відповідно до ідей сталого розвитку;

2) розвивати спостережливість, уміння порівнювати, аналізувати, узагальнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, робити висновки;

3)        спонукати дітей до розв’язання творчих завдань та проблемних ситуацій;

4)  розвивати навички критичного мислення, вміння аналізувати моделі поведінки інших та свою власну;

5) продовжувати формувати початкові уявлення про дії та поведінку, орієнтовані на сталий розвиток; вибір здорового способу життя; усвідомлення необхідності збереження ресурсів Землі.

Переваги використання лепбука:

·     Цікава та приваблива для дітей наочність

·  Можливість використання у різних видах діяльності дітей: підгруповій, індивідуальній, самостійній

·  Різноманітність ігрових завдань, ігор, вправ, пізнавальної інформації та можливість додавати нові матеріали

·     Можливість розв’язання завдань різної складності

·   Можливість інтеграції різних видів дитячої діяльності та міжпредметних зв’язків

·     Компактне зберігання

·     Чудова мотивація для повторення та закріплення вивчених тем 

Види лепбуків

ü Навчальні

ü Ігрові

ü Привітальні

ü До свята (Новий рік, День матері, Великдень та інші)

ü Автобіографічні (День народження, відпочинок, похід в кіно)

Необхідні матеріали

üкартонна папка-основа (можна використати папку-швидкозшивач, обкладинку альбому для малювання, картонний аркуш формату А3);

ü аркуші паперу будь-якого формату, кольору та форми;

ü обрізки тканин;

ü наліпки;

ü ґудзики;

ü дрібні речі;

ü ножиці;

ü клей;

ü степлер;

ü скоч.

Етапи створення лепбуку


1.  Вибір теми

· Тема повинна бути цікавою дитині та доступною (відповідати віку, особливостям, бути оригінальною).

·  Доцільність, актуальність, необхідність роботи саме над тією чи іншою темою визначає сам педагог.

·     Головне – творчість та фантазія педагога.

2.  Складання плану

·   Лепбук – це не просто книжка з картинками. Це навчальний посібник. Тому потрібно розбити тему на підтеми, продумати план того, про що ви хочете в цій папці розповісти.

·   Ця частина роботи є дуже важливою, так як вона цілком виконується педагогом і саме від вибору окремих підтем залежить, яку кількість інформації засвоїть дитина, наскільки різнобічною, цікавою та потрібною для дитини буде вона.

·   Завдання вихователя розділити тему так, щоб вона була доступною та цікавою дітям, відповідала їх віковим особливостям, містила певний обсяг інформації, не була обтяжливою для засвоєння.

Приклади підтем до теми «Весна»

Молодша група

1.Зміни у неживій природі

2.Зміни у живій природі

3.Естетична своєрідність весни

4. Турбота про здоров’я весною

5. Весняний одяг

6.Весняні розваги

Старша група

1.Зміни у неживій природі

2.Зміни у живій природі

3.Естетична своєрідність весни

4. Турбота про здоров’я весною

5. Весняний одяг

6. Весняні розваги

7. Весняна казка

8. Безпека весною

9. Весняні свята

Приклад лепбуку "Весна"

3.  Створення макета

Продумайте основу для лепбука. Вона може бути у вигляді стандартної книжечки з двома розворотами, картонної папки формату А3 або А4 з кількома розворотами, книжки-гармошки, фігурної папки. Форма основи лепбука залежить від обраної теми та творчості педагога.


4.  Наповнення лепбука

На основі розташовуються різноманітні міні-книжки, кармани тощо. Доберіть до кожної підтеми той тип міні-книги, який найкраще підходить для викладу інформації.

Види міні-книг:

·     багатошарова міні-книга

·     книга-вкладка

·     книга-гармошка

·     книга-віяло

·     книга-ракушка

·     книжка з пелюсток

·     книга-конверт

·     книга із зачиненими дверцятами

·     книга-сірникова коробка

·     книга-круг

·     книга-колесо

·     конверти для інформації.


5.  Збір інформації та матеріалу

ü Це можуть бути прислів’я, загадки, ігри по темі, вірші, оповідання, ігрові вправи та інша інформація.

ü Підготуйте необхідний матеріал та приступайте до роботи.

ü Крім міні-книг є багато речей, які ви можете вкласти у лепбук.

Це можуть бути:

·     паперові ляльки різного розміру, у різному вбранні;

·     пазли куплені або власноруч розрізані кольорові картинки;

·     настільні ігри;

·     дидактичні ігри;

·     логічні ігри, лабіринти, кросворди;

·     ігри на уважність;

·     розмальовки, штриховки;

·     реальні предмети (листівки, шматочки тканини, листя тощо).

Не варто пропонувати виконувати дітям всі завдання, закладені в лепбук, за один раз або навіть за день. Багато з них розраховані на тривалу роботу, вивчення додаткової інформації та проведення досліджень. Робота з одним лепбуком, присвяченим певній темі, може тривати протягом шести тижнів. Недостатньо просто склеїти папку, з нею потрібно систематично працювати.

 


Немає коментарів:

Дописати коментар